Mijn eerste twee weken in Glasgow! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pascalle Smeets - WaarBenJij.nu Mijn eerste twee weken in Glasgow! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pascalle Smeets - WaarBenJij.nu

Mijn eerste twee weken in Glasgow!

Door: Pascalle

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

03 Oktober 2010 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Lieve allemaal,

Het is nu om precies te zijn twee weken en één dag geleden dat ik in Glasgow ben aangekomen. Het zijn twee leuke, gezellige, innoverende, vermoeiende, leerzame, maar ook verdrietige weken geweest. Tijd om jullie een update te geven!

De introductie week is een week geweest om nooit meer te vergeten. Van zaterdag 18 september, de dag dat ik in Glasgow ben aangekomen, tot en met zondag 26 september, werden iedere middag en avond rondleidingen, bijeenkomsten en feestjes georganiseerd. Ik heb niet aan alles deelgenomen, maar de leukste dingen zijn mij zeker niet ontgaan. Vooral de “12HR Tuesday”, de welkom lunch voor Internationale studenten, de bustour door Glasgow, “TFI Friday”, “Mask-a-Rave Ball” en de “Beachparty” zijn mij het meest bijgebleven. Ik heb de foto’s een paar dagen geleden al op facebook gezet, maar voor degenen die geen facebook account hebben, kunnen onderaan deze pagina een aantal foto’s bekijken.

Afgelopen dinsdag 12:00 uur had ik mijn eerste college. Life becomes serieus again! En eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet erg! Het schooljaar bestaat hier uit twee semesters van ieder drie vakken. Ik heb gekozen voor twee management vakken en een marketing vak. De universiteit geeft alle exchange studenten twee weken de tijd om alle colleges bij te wonen en een keuze te maken tussen de vakken die ze aanbieden, maar afgelopen vrijdag was ik al vrijwel zeker van mijn keuze!

Wonen op campus is in één woord: geweldig! Alles ligt op loopafstand. De UB ligt aan de overkant van de weg, alle collegezalen liggen vrijwel naast mijn voordeur en de studentenkroeg, sportschool en supermarkt liggen op vijf minuten lopen van mij vandaan. Het centrum is 10 minuutjes lopen en ook dat is goed te doen!

Met de meiden in mijn flat is het nog steeds super gezellig! Ook nu iedereen zich steeds meer op z’n gemak begint te voelen en zichzelf durft te zijn, leer je mekaar alleen nog maar beter kennen! We maken erg veel lol met mekaar en er wordt een hoop gelachen. Stuk voor stuk zijn het leuke, grappige en gezellige meiden. Jennifer is lekker luidruchtig en een echte flap-uit. Kate en Cara zijn ontzettend aardig. Cairistiona en Maria zijn twee meiden die vorig jaar ook al aan Strathclyde University hebben gestudeerd en zij kennen de stad erg goed. Heel handig en leuk om met hun naar alle gezellige clubs te gaan en met ze te gaan shoppen. Als je wilt stappen kan dat iedere avond, maar de meeste studenten gaan door de week op stap en gebruiken het weekend om uit te rusten. De prijzen van de drankjes gaan ook aanzienlijk omhoog hier in het weekend!

Na drie maanden vakantie en een zeer geslaagde feestweek in Glasgow is het lekker om weer naar de uni te gaan. Zoals ik in mijn vorige reisverslag al schreef, keek ik er naar uit om in een ritme te komen van studeren, sporten, feesten, gezelligheid en sightseeing. En dat ritme begint zijn beat aan te nemen! Ik kan sinds afgelopen weekend ook echt zeggen dat ik me op m’n plek voel hier in Glasgow. Je zou denken dat dat niet zo’n groot probleem zou zijn met alle leuke dingen die ik meemaak en met alle gemakken om me heen, maar ik heb het echt heel moeilijk gehad de eerste week. Ik miste iedereen ontzettend en zou het liefst meteen zijn teruggevlogen. Een goed gesprek met onder andere papa en mama doet wonderen! Het heeft me in ieder geval de kracht gegeven om mijn gemis een plekje te geven.

Komende week gaan we met de meiden plannen maken voor eventuele excursies. Ik ben zo benieuwd naar de Highlands en naar Loch Ness. Ook Edinburgh schijnt een ontzettende mooie stad te zijn! Hopelijk kan ik jullie daar in mijn volgend reisverslag wat meer over vertellen.

Heel veel liefs!

  • 03 Oktober 2010 - 13:06

    Linsy:

    Hey Pascalle,

    Super leuk om je verhalen te lezen!
    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt! Geniet er maar van, voor je het weet is het weer voorbij!

    Liefs,
    Linsy

  • 03 Oktober 2010 - 14:02

    Noël:

    Ha pascalle,

    fijn om te horen dat het beter/goed gaat.
    De highlands zijn erg mooi dus zeker doen. Ik ben een beetje jaloers.
    Geniet ervan en ik wacht weer op jouw reisverslag om te lezen.
    Groetjes vanuit een zeer zonnig Maastricht, maar dat veranderd hier elke dag.

    groet Noël

  • 03 Oktober 2010 - 16:27

    Maikel:

    Heyy Feestbeest,

    Wederom een leuke update!!
    Wat goed om te lezen dat je drive en het ritme beginnen terug te komen!! Biertjes inruilen voor schoolboeken kan niet iedereen hoor ;-)...trust me..
    Ik hoop dat je vakken net zo goed uitpakken als je hoopt... GO FOR IT!!

    Veel succes voor de komende schoolweek!

    Veel liefs

  • 03 Oktober 2010 - 16:29

    Joosje:

    Hoi Pascalle,
    fijn dat je je draai gevonden hebt. Gek he dat je na 2 weken, blij bent dat je naar de uni kunt. Maar goed het gewone leven is uiteindelijk altijd fijner dan alleen maar lol hebben, zelfs dat gaat vervelen.
    Geniet, en het is leuk om iedere keer je verslagen te lezen, groetjes van iedereen en tot de volgende keer.


  • 03 Oktober 2010 - 18:46

    Mama:

    Hey meissie,
    het was weer een ''feest'' om je verslag te lezen. Afgelopen vrijdag hebben we weer heerlijk kunnen bijkletsen aan de phone, en ik verheug me enorm op ons weerzien. Ben zo nieuwsgierig en benieuwd naar alles, maar bovenal vind ik het weer heerlijk om jou te zien. Life is toch net even anders!!!
    Maak er weer iets moois van deze week, ben enorm trots op je!
    Liefs,dikke kus,
    mama

  • 03 Oktober 2010 - 21:13

    Nickie:

    Muppiej!!

    Wat super leuk dat je het zo naar je zin hebt! Ook hele leuke foto's die je hebt van bijvoorbeeld die beachparty geweldig! Lijkt echt alsof jullie al jaren bevriend zijn op die foto's, super leuk dat het zo goed klikt tussen jullie!!

    Heel veel succes en plezier en ik mail je snel weer!!

    HEEEEEEEEEELLEEE DIKKE KUS
    moi

  • 04 Oktober 2010 - 09:38

    Oma En Opa:

    Je reisverslag met veel genoegen gelezen. Geweldig, zo kennen wij je weer. Een doorzettertje. Een hele geruststelling voor ons.
    Wij turen je nog een E-mail. Kus oma en opa.

  • 04 Oktober 2010 - 09:44

    Caro:

    Pasje dat klinkt allemaal erg goed! Maak er maar een geweldige tijd van en als ik je verhaal lees gaat dat helemaal goed komen!
    Liefs xx

  • 04 Oktober 2010 - 09:59

    Josje:

    Hey Pascalle,wat fijn om te horen dat je het naar je zin hebt in Glasgow. ik vind het leuk om de verhalen te lezen wat je zoal meemaakt. hier in Maastricht gaat alles zijn gangetje, ik krijg allemaal lieve mail op mijn beslissing om weg te gaan bij MVV.maar het zal wel moeilijk worden de laatste wedstrijd,het is jammer dat je er niet bij bent,ik zal je laten weten hoe het is gegaan. nou meid geniet er van tot het volgend reisverslag.liefs Josje

  • 04 Oktober 2010 - 19:55

    Renske:

    Heej lieverd!
    Ik heb je eigenlijk net nog gesproken maar ik wilde nog even zeggen dat ik heel blij ben te lezen dat je zo snel je plekje hebt gevonden daar! Eigenlijk wisten wij natuurlijk al dat je daar een super leuke tijd gaat hebben, maar heel fijn dat je dat nu zelf ook geloofd ;)Hopelijk ga je snel veel excursies doen en veel zien! Spreek je snel weer!
    Kus

  • 10 Oktober 2010 - 13:34

    Monique:

    Hoi Pascalle!

    Ondertussen ben je alweer drie weken weg! Fijn dat het allemaal een beetje begint te wennen. Pas maar op want voor je het weet heb je het veel te druk! Het is ook niet niks zo'n hele omschakeling.
    Hoe bevallen de vakken ondertussen? Hopelijk heb je een beetje een relaxt rooster met lange weekenden en veel uislaapdagen!
    Ik ben heel benieuwd of je de ABC bar al gevonden hebt!!

    Liefs Monique

  • 17 Oktober 2010 - 06:47

    Oma En Jan:

    Hoi pascalle.
    het is alweer een paar weken geleden maar zo te horen gaat het allemaal prima.
    Het is alleen koud daar bij jouw maar dat is het hier ook.alles is hier nog als vanouds. Tijdens het soephappen gisteren is de naam pascalle menigmaal gevallen.
    Bedankt voor de mooie kaart. Een dikke poen en tot wederhoren.
    Oma en Jan

  • 21 Oktober 2010 - 19:02

    Fien En Willy:

    Hey Pascalle, hebben je reisverslag net gelezen en geweldig goed heb je ons duidelijk gemaakt hoe en wat het in Glasgow is en wat je allemaal beleeft. Edinburg is schitterend mooi en heeft ook historie. We kijken al uit naar je nieuwe verslag. Groetjes, dikke knuf en doeiiiiii.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Pascalle

Actief sinds 22 Aug. 2010
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 13010

Voorgaande reizen:

18 September 2010 - 22 Januari 2011

Mijn exchange periode in Glasgow!

Landen bezocht: