Hello Glasgow! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pascalle Smeets - WaarBenJij.nu Hello Glasgow! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pascalle Smeets - WaarBenJij.nu

Hello Glasgow!

Door: Pascalle

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

21 September 2010 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Lieve allemaal,

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve kaarten, mailtjes, smsjes en reacties. Mijn moeder had alle kaarten weten te onderscheppen en voordat ik door de douane ging afgelopen zaterdag overhandigde ze triomfantelijk het pakketje. Niet alleen de mooie teksten op de kaarten, maar alle lieve woorden die op welke manier dan ook bij mij zijn aangekomen, hebben me ontroerd en brachten me zoveel warmte, liefde en kracht, dat ik er nog steeds de rillingen van krijg. Wat een rijkdom om zoveel mensen om me heen te hebben die met me meeleven en me laten weten aan me te denken. Heel erg bedankt daarvoor, echt super lief!

Ik ga proberen om jullie een goede indruk te geven van mijn reis naar Glasgow en mijn eerste paar dagen op de campus. De reis naar Glasgow is vlekkeloos verlopen. Nadat ik in Londen was geland, moest ik opnieuw door de douane. Aangezien het er een drukte van jewelste was, leek het wel een eeuwigheid te duren voordat ik bij de vertrekhal aankwam. Uiteindelijk hoefde ik nog maar een half uur te wachten voordat mijn vliegtuig naar Glasgow zou vertrekken. Bij aankomst in Glasgow begonnen de zenuwen toch wel erg merkbaar te worden. Zenuwen of mijn koffers er wel zouden zijn, of de studenten van Strathclyde buiten zouden staan om me op te wachten, of ik een taxi zou vinden, of ik met mijn veel te zware, king size koffers tot aan het accommodatie kantoor kon komen en of mijn kamer plus kamergenootjes leuk zouden zijn. En ik moet zeggen, ik hoor het vaak genoeg, maar bij deze bevestig ik het met alle plezier, ik heb me maar weer eens te druk gemaakt… Alles is goed gekomen!

Ik kreeg de sleutels overhandigd van unit 8, verdieping C (verdieping C is de 3e verdieping en er is geen lift dus ik heb die veel te zware, king size koffers de trap op mogen dragen…), kamer 6 van Birkbeck Court. Birkbeck Court is één van de vele residenties waar de studenten van Strathclyde University wonen. Birkbeck Court is het deel van de campus waar voornamelijk internationale studenten worden geplaatst. En dat is goed terug te zien in de diversiteit van nationaliteiten op mijn verdieping. Cara heeft kamer 1 en komt uit Canada, Kate woont in kamer 2 en komt uit Nieuw-Zeeland. Kamer 3 is van Jennifer en zij komt uit de VS en in kamer 4 slaapt Cairistiona en zij komt uit Schotland. In de kamer naast mij, kamer 5, woont Maria en zij is van Ierland. Ook studeren we allemaal aan een andere faculteit dus jullie kunnen je voorstellen dat met zoveel verschillen en interesses er al gespreksstof genoeg is voor een paar dagen en misschien wel weken! We hebben het erg gezellig samen en ik durf zelfs al te zeggen dat ik denk dat we de gezelligste verdieping zijn van onze unit!

We zijn sinds zaterdag iedere avond gaan stappen. Vanmiddag om drie uur begint de "12 hours Tuesday" in de studentenkroeg van Strathclyde uni en dat houdt in dat van drie uur 's middags tot 3 uur 's nachts bier wordt gedronken, karaoke wordt gezongen en feest wordt gevierd. De "12 hours Tuesday" zal iedere dinsdag door het gehele schooljaar plaatsvinden en het blijkt de beste dag van de week te zijn om uit te gaan, dus ik ben benieuwd...
Ook ben ik al een beetje de stad gaan verkennen en je kunt hier ontzettend goed shoppen! Glasgow is daarnaast een hele mooie stad om te zien en ik kan niet wachten om de rest van de stad te ontdekken. Gisteren was een bijeenkomst voor alle internationale studenten. Na twee uur afzien in een rij van misschien wel 200 studenten, had ik eindelijk mijn registratiepakketje inclusief ID pasje en persoonlijke inlogcode met toegang tot het “O zo onmisbare internet!” Ik ben dus ook na een klein dutje en een stevige lunch direct een kijkje gaan nemen in de universiteitsbieb (we kregen gisteren te horen dat een paar wegwerkers per ongeluk de kabels van unit 7 en 8 hebben doorgeknipt, wat betekent dat tot en met vrijdag alle bewoners van die units (including me!) nog geen internet op de kamer hebben). Maar internet is internet, dus ik nam meer dan genoegen met de computers in de UB. Want wat heb ik me onbereikbaar gevoeld de afgelopen paar dagen! Geen internet en een telefoon waarvan het bereik nihil is, in combinatie met een grote behoefte aan enig contact met het thuisfront, is gewoon niet meer en niet minder dan kwalitatief uitermate teleurstellend… Gelukkig heb ik gisteren en vandaag mijn mailtjes kunnen beantwoorden en de belangrijkste mensen kunnen spreken en dat voelt goed! Héél goed!

Mijn introductieweek duurt tot en met zondag, dus ik heb nog een paar leuke dagen te gaan! Maandag 27 september is een nationale feestdag in Schotland, dus mijn lessen beginnen vanaf dinsdag de 28e. Daarnaast wil ik ook graag gaan sporten aangezien er een groot sport centrum op de campus ligt. Vanaf volgende week hoop ik in een lekker ritme te komen van studeren, sporten, feesten, gezelligheid en sightseeing. De emotionele momenten van gemis en verlangen naar thuis zullen blijven, maar alle nieuwe indrukken en contacten weten dat enigszins te verzachten. Het bevalt me tot nu toe beter dan ik had kunnen hopen en ik denk dat het alleen nog maar leuker zal worden!

Heel veel liefs,

Pascalle.

  • 21 September 2010 - 14:13

    Maikel:

    Heyy Pascalle,

    Ontzettend leuk om te horen dat de eerste paar dagen zo goed zijn bevallen!! En dat je huisgenoten erg gezellig en interessant blijken te zijn. Zo zie je maar dat alles uiteindelijk wel op zijn pootjes terecht komt...

    Ik zie dat je je kamertje hebt verrijkt met leuke foto`s en kaartjes :) Dat zal wel een mooi 'thuis gevoel' met zich meebrengen.

    ENJOY!

    Veel plezier met de introweek!

    Heel veel liefs

  • 21 September 2010 - 14:38

    Charida:

    Lieverd,

    Wat ben ik blij om te lezen dat het allemaal zo meegevallen is! We wisten het natuurlijk allemaal, maar de bevestiging is erg prettig ;) Je kamertje ziet er trouwens super knus uit! Klein, maar fijn! En alle foto's hangen mooi!

    Als het goed is ben je langzaam aan het genieten van 12 uur bier en feest! Klinkt erg gezellig. Super ook dat je het zo goed kunt vinden met je huisgenootjes! Daar heb je denk ik erg veel aan :)

    Nou lieve Pas, enjoy!!!

    Dikke knuffel!

  • 21 September 2010 - 14:45

    Wilma, Noel + Kids:

    hoi pascalle,

    Ik ben trots op je hoe jij je in een mum van tijd ergens thuis kan voelen, je bent dapper, weet je dat!!
    Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal. Leuke kamer trouwens, ziet er gezellig uit.

    groetjes van Wilma

  • 21 September 2010 - 15:30

    Nickie:

    Heey Lieverdje!!

    Gelukkig is alles goed verlopen en ben je helemaal veilig op je bestemming haha ;-)

    Echt super leuk dat je echt letterlijk omringd ben door allerlei nationaliteiten. Kun je net als Monique een vakantiedadresje regelen haha!

    Mup tot snel..kuskus

  • 21 September 2010 - 17:23

    Pap:

    Wie is die blonde meneer rechts op de foto???

    Knuffel, Pap

  • 21 September 2010 - 17:37

    Mama:


    Typisch zo'n pap-opmerking!!!!

    By the way: hij ziet er wel goed uit!!!!!

    Dikke poen

  • 21 September 2010 - 20:04

    Maud:

    Sgaaaat!
    Super om weer een verhaal te lezen en om de foto's te zien! Het ziet er uit alsof je je al helemaal thuis voelt! En als ik het zo hoor heb je je draai ook al helemaal gevonden! Maak maar gauw ruimte op je kamer voor als we komen logeren! :D
    Heel veel plezier, feest ze en succes met de lessen!
    Dikke dikke poen!

  • 22 September 2010 - 07:02

    Evelyne De La Haye:

    Heel veel plezier en heel veel succes!!!
    Leuk om het verslag te lezen.
    Let maar op dat je geen bierbuikje gaat kweken!!!!!
    Tot snel!
    poen Eef

  • 22 September 2010 - 17:03

    Désirée:

    Heey lieverdje!
    aaah, wat ontzettend fijn om wat van je te lezen:D en dan ook nog zo'n goed nieuws! Hoe heb je die te gekke dinsdag overleefd? Klinkt wel erg apart, misschien zouden we hier ook maar zoiets moeten introduceren;)

    Wat ziet je kamertje er al gezellig uit! Echt leuk, en idd super mooie foto's!

    Heel veel plezier schatje, geniet van alle nieuwe mensen en indrukken! Dan proberen wij jou hier niet al te erg te missen (hihi, erg dramatisch detail.. ik was gaan spinnen, en alletwee de fietsjes naast me waren leeg.. als dat de volgende keer weer zo is, neem ik een foto van je mee;))

    dikke knuffel!
    xxx(K)

  • 22 September 2010 - 18:41

    +Oma En Jan:

    Hallo Pascalle.
    Alles OK. Eindelijk in Schotland.Zoals begrijpelijk een moeilijke start is alles zo te horen van jouw erg mee gevallenIk hoop dat het een leuke tijd voor je is . Maak er wat van want het is zo om.
    Toch ben ik weer blij als je met de kerst thuis bent, met of zonder schot met rokje.
    Hier is alles ok.
    Tot ziens en vele groetjes van je oma en Jan

  • 28 September 2010 - 10:21

    Monique:

    Lieve Pascalle,

    Ik heb net je foto's op facebook gezien en je verhaaltje gelezen! Het ziet er echt super gezellig uit! Ik ben zo jaloers! Ik wil ook weer.
    Weer een drukke week op de planning staan?
    Geniet ervan.

    Heel veel liefs

  • 28 September 2010 - 19:22

    Lei, Francine + Kids:

    Hoi Pascalle,

    Fijn om te lezen dat het studentenleven in Glasgow je goed bevalt!
    We zijn benieuwd hoe je introweek is verlopen.

    Heel veel groeten van Lei en Francine en de kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Pascalle

Actief sinds 22 Aug. 2010
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 13011

Voorgaande reizen:

18 September 2010 - 22 Januari 2011

Mijn exchange periode in Glasgow!

Landen bezocht: