Nog maar acht nachtjes! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pascalle Smeets - WaarBenJij.nu Nog maar acht nachtjes! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pascalle Smeets - WaarBenJij.nu

Nog maar acht nachtjes!

Door: Pascalle

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

09 December 2010 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Lieve allemaal,

Nadat ik afgelopen zaterdag mijn nieuwe update had geschreven, kreeg ik een mailtje van een van mijn beste vriendinnetjes waarin stond dat haar moeder die ochtend was opgenomen in het ziekenhuis. Uit respect voor haar en haar familie zal ik hier verder niet over in detail treden, maar ik wil jullie wel laten weten dat dit nieuws mij en meerdere mensen erg geraakt heeft. Mijn enthousiaste verhalen die ik had geschreven, klonken ineens waardeloos en de drang om het met jullie te delen, was op dat moment een beetje verdwenen. Aangezien meerdere mensen blijven vragen naar mijn belevenissen in Glasgow, heb ik uiteindelijk besloten de update alsnog te plaatsen.

Zaterdag 20 november ben ik samen met Maria, Cara, Kate, Jennifer en Lisa naar Parijs vertrokken. Studiegenootjes van Jennifer en Lisa studeren momenteel in Parijs voor hun exchange periode en aangezien zij dat weekend een uitstapje naar Amsterdam zouden maken, konden wij in hun appartement overnachten. Ideaal! ’s Avonds rond de klok van zeven uur kwamen we aan in hun appartement en tot onze verrassing zaten we in hartje centrum. Genoeg leuke restaurantjes en winkeltjes waren aanwezig en het metrostation lag op twee minuten loopafstand. Diezelfde avond zijn we lekker gaan uit eten en vervolgens gaan stappen. Zondagochtend hadden we vroeg de wekker gezet, want we wilden natuurlijk in de paar dagen die we hadden, zoveel mogelijk bezichtigen. Die dag zijn we naar het Louvre geweest, de Notre Dame en de Eiffeltoren. Maandag hebben we de Arc de Triomph, de Champs-Elisées, Centre Georges Pompidou, de Sacre Coeur en de Moulin Rouge bezichtigd. Ook zijn we die dag nog gaan shoppen. Dinsdag hebben we heerlijk uitgeslapen, gebruncht en vervolgens de bus naar het vliegveld gepakt om weer terug naar Glasgow te gaan. Het waren vier drukke, vermoeiende, maar zeer gezellige en leuke dagen! We hebben genoten en er, met de geregelde eet- en theepauzes tussendoor, een geslaagde mini vakantie van gemaakt.

De dag erna, op woensdag 24 november, zouden opa, oma en mama aankomen in Edinburgh. Hun vliegtuig landde pas ’s avonds laat, dus ze hadden besloten die nacht in Edinburgh te blijven en mij de dag erna pas te treffen. Aangezien opa en oma allebei jarig zijn geweest en ze mij in de afgelopen maanden zo ontzettend hebben gesteund, was een verrassing hier wel op z’n plaats! Ik heb zonder dat iemand er van af wist een extra hotelkamer bijgeboekt in het hotel in Edinburgh. De sleutel van mijn kamer zat in een envelop die ik op hun kamer had laten leggen. Met die sleutel kwamen ze uiteindelijk bij mij terecht en ze wisten niet wat ze zagen! We hebben er nog een gezellig avond van gemaakt. Ook de donderdag en vrijdag waren twee heerlijke dagen van eten, shoppen en bijkletsen.

Na hun vertrek op vrijdag 26 november, stond meteen een nieuwe activiteit op de planning: hét Thanksgiving diner. Jennifer en Lisa hebben in totaal vier dagen in de keuken staan ploeteren om ons die avond een heerlijk diner te kunnen presenteren. Samen met hun studiegenootjes uit Parijs die speciaal naar Glasgow waren overgevlogen om met ons Thansgiving te kunnen vieren, hebben we er een onvergetelijke avond van gemaakt. Om half vijf zijn we begonnen met eten en drinken en we zijn tot in de late uurtjes doorgegaan. Toen we rond elf uur ‘s avonds richting stad vertrokken om te gaan stappen, begon het ook nog eens te sneeuwen. Dit maakte de avond helemaal compleet!

En toen kwam er een week van colleges, studeren en samenvatten… Aangezien ik wegens zin- en tijdgebrek mijn schoolwerk een beetje had laten liggen, moest ik het de vorige week voor een groot deel inhalen. We zijn wel nog naar Harry Potter geweest, we hebben onze kerstboom opgezet en we zijn meerdere malen gaan stappen dus het is uiteindelijk nog een hele leuke week geweest!

Het is momenteel ontzettend koud en de sneeuw zorgt voor de nodige gladheid hier en daar. Dit heeft er toe geleid dat sinds maandag alle colleges en lesgroepen geannuleerd zijn. Alle universiteits gebouwen zijn gesloten en zelfs de universiteitsbieb en de sportschool zijn dicht! Toen ik dacht dat het niet gekker kon worden, kreeg ik een mailtje van mijn blokcoördinator waarin stond dat de deadline van mijn essay is verplaatst naar volgende week maandag in plaats van komende vrijdag. Als ik maandag mijn essay heb ingeleverd, kan het aftellen echt gaan beginnen. Nog maar acht nachtjes en ik ben weer even in Maastricht voor drie weken. Ik kijk er heel erg naar uit om jullie allemaal weer te zien. Ik moet toegeven dat ik het hier ontzettend naar mijn zin heb en dat ik blij ben met alles wat ik hier mag meemaken, maar in deze tijd van het jaar, en zeker na het slechte nieuws van afgelopen weekend, is het toch wel fijn om straks lekker thuis te zijn… Bij jullie!

Tot heel, heel snel!! Veel liefs,

Pascalle.

  • 09 December 2010 - 12:47

    Oma En Opa :

    Je reisverslag gelezen. Wat een volledig en mooi verslag. Wat de moeder van je vriendin betreft wij hopen dat er snel een verbetering in komt. DE tijd gaat nu vlug voor jou en
    hopelijk heeft het vliegen straks geen
    'stagnatie voor jou. Ook wij tellen de dagen voor je thuiskomst. Lieve meid het gaat je goed!! Groetjes knuffel
    OMA en OPA.

  • 09 December 2010 - 14:21

    Sanne:

    heey pascalle,,
    we hebben ons helemaal niet meer getroffen! En ik denk dat we het allebei te druk hebben komende dagen, dus dat het er hier niet meer van komt.
    Ik hoop dat we nog een keertje afspreken als je terug bent in Maastricht!
    veel plezier nog die laatste paar dagen! (hoewel jij het geluk hebt dat je ook weer trug komtXD)
    xxx

  • 09 December 2010 - 16:40

    Mama:

    Hey meissie,

    Met zeer gemengde gevoelens heb ik je reisverslag gelezen. Ik weet hoe enorm het bericht vanuit Maastricht je bezig houdt, en hoe graag je nu al hier zou zijn. Nog even meid, het gaat nu heel snel.
    Wederom heb je me weten te raken met je mooie en goede schrijfstijl. De ervringen in Glasgow stapelen zich alleen maar op. Ondertussen heb je al zoveel mee gemaakt en daarbij gaat het ook nog steeds goed met je studie! Echt super!
    Ook wij verheugen ons op je verblijf thuis, voor ons de laatste drie weekjes dat we je thuis hebben en dan ga je er een heerlijke tijd van maken op jezelf. Met alle ervaringen van de afgelopen tijd gaat dit zeker lukken!!
    Nou meid we spreken ons volgende week nog, doe heel veel groetjes aan de meiden daar en wens hun allen hele fijne, mooie en gezellige dagen toe.
    Dikke kus,
    mama

  • 09 December 2010 - 17:18

    Wilma:

    hey pascalle,

    Ik tel de nachtjes met je af! Verheug me enorm om je weer te zien.
    Zag de foto van jou met opa en oma. geweldig toch dat jullie dit mogen meemaken, dat is echt uniek, ik heb de verhalen gehoord van je moeder en jullie hebben het geweldig gehad, mede dank zij jouw inzet en enthousiasme maak je alles tot een groots feest, maar zoals je het mensen naar de zin kan maken zo kun je ook met ze meeleven, dat lees ik in het begin van je verslag. Je hebt een groot medeleven voor een ieder die je dierbaar is. Ik bewonder deze kwaliteiten heel erg in jou, want het belangrijkste in het leven is een fijn mens te worden, en dat ben je. Hou nog even vol, we zien je gauw.

    liefs wilma


  • 09 December 2010 - 20:09

    Noël:

    Ha Pascalle,

    ja, soms laat het leven ook weer van een andere kant van zich horen zoals ik in je wederom mooie verslag kan lezen. Mooi dat je daar bij stilstaat en dat ook met ons deelt.
    Ondertussen weer veel meegemaakt in jouw "rollercoaster"avontuur.
    Geweldig om te lezen dat opa en oma op bezoek zijn geweest; zeker ook voor hen om dat te mogen meemaken. Vervolgens het nog altijd gekke idee van even op en neer naar Parijs en dan weer terug. Alsof je de fiets pakt.
    We zien je binnenkort weer en dat doet een ieder goed.
    Ben benieuwd naar de vele verhalen, mooie foto's, maar wie niet.
    Pascalle, blijf ervan genieten (ook van je studie) want dit neemt je nooit iemand meer af.
    Tot gauw,

    Noël

  • 09 December 2010 - 21:29

    Dien Peerke:

    Hoi sjattepie, wat un indrukwekkend verslaag mer weer, in mieere opziechte....... Iech bin erreg gruuts op diech. Mesjien uns noadeenke um un book te sjrieve....? Trowwens, wat unne sjoene groete keersboam doar in Paries, en oach zoeveul lempkes der in....zowwe ze eigelik motte loate stoon ut hiele joar.. Oach iech tel de nachte oaf... Bleij dich weer in eve in mien errem te hubbe. Knoevel en veur dalik unne dikke Trustekus. x

  • 09 December 2010 - 21:36

    Nathalie:

    Oeeeh nog maar 8 daagjes!!! Heel veel plezier en succes nog, en tot al heel gauw!! xxx

  • 10 December 2010 - 08:07

    Fien En Willy:

    Wat een prachtig verslag weer Pascalle. Heel mooi geschreven met een hele harde werkelijkheid erin. Zo is het leven en we hebben er maar één! Dat geldt voor ons allemaal, arm of rijk niemand uitgezonderd gelukkig.
    Wat leuk dat opa en oma geweest zijn samen met mama. Ze hebben genoten ervan en een hele leuke foto van jullie. Parijs is een mooie stad en jullie hebben er genoten.
    Veel succes met je essay en toi,toi,toi, Fijn voor je dat je weer naar Maastricht komt. Alvast een fijne vakantie samen en veel succes met de laatste loodjes
    Groetjes en unne dikke poen vaan Fien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Pascalle

Actief sinds 22 Aug. 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 13010

Voorgaande reizen:

18 September 2010 - 22 Januari 2011

Mijn exchange periode in Glasgow!

Landen bezocht: