Wat vliegt de tijd toch voorbij! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pascalle Smeets - WaarBenJij.nu Wat vliegt de tijd toch voorbij! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pascalle Smeets - WaarBenJij.nu

Wat vliegt de tijd toch voorbij!

Door: Pascalle

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

09 November 2010 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Lieve allemaal,

Het is alweer meer dan twee weken geleden dat ik mijn laatste reisverslag geplaatst heb, wat gaat de tijd toch snel! In de afgelopen twee weken is er een hoop gebeurd, dus het leek het me wel leuk om weer een nieuw reisverslag voor jullie te schrijven.

Zondag 24 oktober hebben Kate, Cara, Jennifer en ik een uitstapje gemaakt met ‘Highland experience tours’. We moesten al om kwart voor acht op George Square staan. Onze buschauffeur arriveerde iets voor acht uur en nadat iedereen zijn bewijs van inschrijving had laten zien, waren we klaar om te gaan. Onze buschauffeur heeft ons Pitlochery, Loch Ness, Inverlochy Castle, Glen Coe en Loch Lomond laten zien. Het was in één woord: geweldig! Het weer was heerlijk, de groep waarmee we die dag reisde was niet al te groot, en de chauffeur was zowel interessant als heel grappig! Ik kan jullie nu in detail gaan vertellen over wat we allemaal gezien hebben en hoe het er allemaal uit zag, maar ik denk dat de foto’s onderaan deze pagina meer vertellen dan een uitgebreide en gedetailleerde beschrijving van mij. Ik ben blij dat ik de Highlands met mijn eigen ogen heb kunnen zien, want ik heb ervan genoten. Ik wil zeker nog een keer terug om andere delen te bezoeken!

In de week daarna was onze belangrijkste missie om zo’n leuk mogelijk kostuum of thema te verzinnen voor Halloween. Vele ideeën werden geopperd waaronder de smurfen, power rangers, Spice girls, lieveheersbeestjes en bijtjes. Uiteindelijk werd er unaniem gekozen om als bijtjes te gaan met z’n allen. Anderhalve meter zwart-geel gestreept stof, zwarte vleugeltjes en geel ijzerdraad voor de voelsprieten, wisten ons om te toveren tot leuke, lieve bijtjes. De vrijdag voor Halloween, vrijdag 29 oktober, was de eerste avond dat we de stad in zijn gegaan om Halloween te vieren. Het was een gezellige avond, maar het kon uiteindelijk bij lange na niet tippen aan de zondagavond! Het grote Halloween feest in ABC die zondag was helemaal super! Het was druk, de dj draaide leuke muziek, er was een springkussen aanwezig en overal waar je keek, zag je verklede mensen, het leek wel carnaval!

Van donderdag 28 oktober tot en met zaterdag 30 oktober hebben we ook nog Tessa op bezoek gehad. Tessa komt uit Canada, studeert in St. Andrews en is een goede vriendin van mijn huisgenootje Cara. We hebben die donderdag voor Halloween een meidenavond gehouden met zelfgemaakte cocktails, spelletjes en dvd’s. Het was echt super gezellig en we hebben veel gelachen. Zeker het spelletje ‘Wie ben ik?’ met de papieren etiketjes op ieders voorhoofd was zeer geslaagd!

Van donderdag 4 tot en met zaterdag 6 oktober is Amy, een vriendin van mijn huisgenootje Kate, bij ons komen logeren. Vrijdag 5 oktober is een nationale feestdag, “Guy Fawkes Day”. Deze feestdag is ter nagedachtenis van de poging van Guy Fawkes om in 1605 het Britse Parlement in brand te steken. ’s Avond was door heel het Verenigd Koninkrijk vuurwerk te zien, het vreugdevuur voor Guy Fawkes. Deze feestdag wordt daarom ook wel Bonfire Night genoemd en dat mochten we natuurlijk niet missen! Vanaf een cafeetje naast Glasgow Green hadden we een mooi uitzicht over het vuurwerk en het was er ook nog eens super gezellig. Na het vuurwerk zijn we teruggelopen naar het centrum en daar vonden we een erg leuk Italiaans restaurant. Het eten was heerlijk en het was een mooie afsluiting van een zeer geslaagde avond.

Gisteren ben ik gaan uit eten en naar de bios gegaan met Sanne, Kim en Marie-Louise. Sanne studeert ook in Maastricht en wij zijn drie weekjes geleden ook al gaan uit eten. Zij studeert dit semester aan Glasgow University en dat ligt in het westen van Glasow. Gisteren heeft ze me voorgesteld aan Kim en Marie-Louise, twee meiden die ze hier heeft leren kennen. We hebben lekker tapas gegeten en het was heerlijk om weer even Nederlands te kunnen praten.

Vandaag heb ik mijn vlucht naar Parijs geboekt!! Mijn huisgenootjes hebben een paar weken geleden al besloten om van 20 tot en met 23 november naar Parijs te gaan, maar op dat moment gaf ik er niet zoveel om, om met ze mee te gaan. Jennifer heeft me gisteren weten over te halen en gelukkig waren er nog een aantal plaatsen beschikbaar in hetzelfde vliegtuig. Ik ben blij dat ik heb besloten alsnog met ze mee te gaan! Aangezien studiegenootjes van Jennifer in Parijs studeren voor hun exchange periode en zij dat weekend zelf een uitstapje maken naar een andere stad, kunnen wij gebruik maken van hun appartement. Super ideaal, want ik hoef dus alleen maar voor de vlucht te betalen. Ik heb er super veel zin!! De woensdag daarna, 24 november, zullen mijn moeder, opa en oma in Edinburgh aankomen. Ik kijk er ontzettend naar uit om ze hier te ontvangen en om ze eindelijk weer een dikke knuffel te kunnen geven! Thanksgiving en St. Andrew’s day vinden eind november plaats en ook daar kijk ik naar uit. Verder zal ik de komende week mijn essay voor Marketing moeten afmaken en ook nog voor de twee andere vakken een aantal hoofdstukken moeten lezen. Af en toe moet er toch nog een beetje aan school worden gedaan… met de nadruk op af en toe en een beetje haha!

Tot de volgende keer!

Heel veel liefs,

Pascalle.

  • 10 November 2010 - 09:10

    Evelyne De La Haye:

    Haai, Leuk verslag en boven alles heel fijn om te lezen dat het je daar zo goed gaat! Hier in het Mestreechse gaat alles z'n gangetje. Winterrooster is per 1/11 in gegaan en het is nu een stuk rustiger op de golf! Ben zelf met Jean nog een dikke week in Tunesië geweest. Weer was (alweer) shit! Golf was geweldig evenals het hotel. Deze week heb ik ook vrij. Moet mijn uurtjes nog opmaken. En tja, morgen is de ellefde vaan de ellefde.....
    Heel veel plezier verder! enne tot snel! Garoete Eef

  • 10 November 2010 - 09:11

    Evelyne:

    P.S. Heb je tijdens je uitstapje nog mooie golfbanen gezien..........
    Dit is info voor Jean!!!!!

  • 10 November 2010 - 15:42

    Nickie:

    Haaaj lieverd!

    Wat een super leuk verslag weer van je! Je hebt me weer eens super jaloers gekregen, maar daar is natuurlijk niet veel voor nodig!

    Je bijtjeskostuum zuut er lief uit! Heb je ook kindjes naar de deuren zien lopen? Hier begint het ook héél langzaam te groeien, want ze belde hier ook aan. Alleen wist mijn mama het niet en hadden we dus niks in huis :(:p

    Mup..maandag zijn de ladies bij elkaar en dan gaan we met je skype!! Dan kan ik je ook weer spreken!
    Dikke kus

  • 12 November 2010 - 13:10

    Fien En Willy:

    Geweldig Pascalle, wat een heerlijk verslag. Allemaal dingen die goed zijn om te weten, je kunt er altijd iets mee doe en van leren, toch? De foto's zijn erg mooi en de gezelligheid onder jullie straalt ervanaf hoor. Fijn dat het goed met je gaat. Heel veel plezier als mama en oma en opa komen. Jullie zullen genieten. Succes met je studie en we kijken naar het volgende verslag uit.Groetjes en een dikke knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Pascalle

Actief sinds 22 Aug. 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 13010

Voorgaande reizen:

18 September 2010 - 22 Januari 2011

Mijn exchange periode in Glasgow!

Landen bezocht: